Informatii

„De câte ori, în mijlocul arborilor muţi şi neclintiţi nu ne-am simţit ca în tovărăşia unor vechi şi buni prieteni guralivi! De câte ori nu le-am destăinuit lor durerile noastre şi de câte ori, mai cu seamă, nu ne-au alintat ei aceste dureri!"

Noi, dascălii, punem un mare accent pe educaţia ecologică a celor mici pentru ca aceştia să înţeleagă că viaţa omului trebuie şi poate să se desfăşoare într-un mediu curat, lipsit de poluare, alături de celelalte vieţuitoare de pe Terra , iar lor, ca şi tuturor celorlalţi oameni, le revine sarcina de a proteja şi îmbunătăţi mediul înconjurător pentru a putea preda generaţiilor viitoare o planetă sănătoasă.

Scopul esenţial al educaţiei privind protecţia mediului înconjurător este de a oferi fiecărui elev posibilitatea de a-şi manifesta o atitudine personală responsabilă faţă de natură , caracterizată prin dragoste, consideraţie, respect şi ocrotire.

,,Pe copil îl educă tot ce îl înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii, rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră să iubească tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de natură şi animale omul nu poate să simtă din plin,ceea ce numim, cu cel mai minunat dintre cuvinte – VIAŢA.” C. Mihăiescu

SCOP

  • Cultivarea interesului faţă de menţinerea unui mediu natural, sănătos şi echilibrat, a unui comportament favorabil ameliorării relaţiilor dintre om şi natură.

 

  • Formarea şi dezvoltarea capacităţii afective a elevilor de a descoperi şi de a aprecia frumuseţea pădurilor şi rolul acestora în viaţa şi activitatea omului.

OBIECTIVE

  • Formarea unei atitudini pozitive faţă de mediul înconjurător prin stimularea interesului faţă de schimbările care se petrec în natură , în viaţă şi activitatea oamenilor.
  • Dezvoltarea capacităţilor de observare, explorare şi înţelegere a mediului înconjurător;
  • Cultivarea capacităţii afective de a descoperi frumuseţea naturală a pădurilor prin observarea schimbărilor specifice anotimpurilor;
  • Îmbogăţirea cunoştinţele despre rolul pădurilor în menţinerea vieţii pe pământ şi, implicit, manifestarea sentimentelor de grijă faţă de protejarea lor împotriva celor care o distrug;
  • Formarea unei atitudini de respect şi a unui comportament responsabil faţă de ceea ce ne înconjoară;
  • Formarea capacităţii de a îngriji spaţiile verzi şi folosirea acestora în desfăşurarea unor activităţi instructiv educative;
  • Deprinderea elevilor de a desfăşura lecţii în mediul natural de pădure;
  • Dezvoltarea spiritului de competiţie, dar şi de cooperare în cadrul echipei;
  • Stimularea imaginaţiei şi creativităţii;
  • Conştientizarea părinţilor cu privire la rolul pe care îl au în educarea copiilor din perspectiva relaţiei cu natura;
  • Creşterea implicării părinţilor în acţiunile promovate de şcoală pentru crearea unui mediu sănătos.

FOTO ACTIVITATE

ETAPA ACTIVITĂŢI  

PERIOADA

Etapa  de  documentare

 

 Constituirea comitetului de mediu

Stabilirea locului de desfăşurare

Stabilirea titlului proiectului, obiectivelor urmărite, rezultatelor aşteptate, modalităţilor de evaluare şi mediatizare

octombrie 2015
Etapa de lucru în pădure, luncă, grădină

 

 

Lecţii la diferite obiecte, activităţi transcurriculare, activităţi  extracurriculare

 

 

 

noiembrie 2015 –

iunie 2016

Etapa de evaluare

 

 

   Şedinţe de cerc, expoziţii, realizarea de

CD-uri, DVD-uri şi filmuleţe în PowerPoint

noiembrie 2015 –

iunie 2016

Sari la conținut