
Echipa de proiect
Argumentul proiectului
Copilul este un mic univers, iar creşterea şi devenirea lui ca adult reprezintă un drum lung şi sinuos, plin de urcuşuri şi coborâşuri, al cărui aspect central îl reprezintă personalitatea, in toate aspectele ei.
Pasul către şcolaritate reprezintă un prag ce implică o serie de aspecte psihologice specifice adaptării şcolare, iar acest lucru imprimă o direcţie generală a întregii perioade pe care copilul o va petrece în şcoală.
Frecventarea grădiniţei de către copil alături de crearea unei imagini pozitive a şcolii în ochii micului om, au un rol important în adaptarea cu succes a copilului în şcoală. Copilul trebuie învăţat că şcoala nu este o modalitate de constrângere, de încetare a jocului, de îngrădire a activităţilor libere din cadrul grădiniţei ci reprezintă o continuare absolut normală a activităţii copilului, care este în continuă evoluţie, fiind capabil să realizeze jocuri mult mai complexe decât cele din grădiniţă.
Pentru a înlesni cu mai multă uşurinţă adaptarea optimă a copilului în şcoală, se doreşte să se menţină o strânsă legătură între şcoală şi grădiniţă, două instituţii asemănătoare şi deosebite, în acelaşi timp, scop operaţionalizat prin efectuarea de vizite, de colaborări, de schimburi de experienţă, ce pun preşcolarii în legătură directă atât cu şcolarii cât mai ales cu învăţătorul.
Scopul proiectului
Familiarizarea copiilor cu specificul activităţilor desfăşurate în cadrul clasei de elevi, în vederea unei adaptări optime la regimul şcolar.

OBIECTIVELE PROIECTULUI
- Antrenarea şcolarilor şi preşcolarilor în desfăşurarea unor activităţi comune.
- Asimilarea de către preşcolari a unor reguli de conduită individuală şi colectivă.
- Stimularea creativităţii şi iniţiativei copiilor prin jocurile didactice propuse.
- Consolidarea deprinderilor de comportare civilizată.
- Conştientizarea rolului noului adult – învăţătorul.
- Dezvoltarea unor emoţii şi sentimente pozitive ce pot favoriza activităţile de învăţare viitoare.
- Dezvoltarea unor abilităţi de a lucra în echipă.

GRUP ȚINTĂ
Beneficiari direcţi:
- elevii clasei a IV-a de la Şcoala Gimnazială ,,Dan Darbilian”, Galaţi
- preşcolarii de la grupa mare de la Grădiniţa cu PP „Prichindel”Galaţi, Grădiniţa cu PP „Codruta” Galaţi,
Grădiniţa cu PP „Motanul Încălţat”,Galaţi, Structura PN “Motanul Încălţat”
Beneficiari indirecţi: părinţii copiilor, comunitatea locala;

CALENDAR ACTIVITĂȚI
Nr. crt. | Tema activităţii
Mijloace de realizare |
Data | Responsabil |
Voi fi şi eu şcolar – vizită la Şcoala “Dan Barbilian ”-prezentarea ofertei şcolare | Octombrie –Noiembrie 2016 | Neamţu Violeta – director
Rogojina Alina-Iulia Constandache Ionela Boboc Corina Melinte Rodica |
|
Să–l aşteptăm împreună pe Moş Crăciun– serbare de Crăciun – activitate extracurriculară – interpretare de colinde, cântece de iarnă, scenete, sorcova, pluguşorul- | Decembrie 2016 | Rogojină Alina – Iulia
|
|
De ziua ta, măicuţamea!– activitate extracurriculară – minispectacol închinat zilei de 8 Martie | Martie 2017 | Constandache Ionela
Rogojină Alina – Iulia
|
|
Mari şi mici, lucrăm împreună – activitate interactivă (pe grupuri) | Mai 2017 | Constandache Ionela
Rogojină Alina – Iulia
|
|
E ziua ta! – 1 Iunie – desen pe asfalt cu temă dată, concurs | Iunie 2017 | Constandache Ionela
Rogojină Alina – Iulia
|
|
La sfârşit de anşcolar – activitate extracurriculară – participarea elevilor la serbarea preşcolarilor | Iunie 2017 | Tóate învăţătoarele şi educatoarele |